Uutiset:

Olethan maksanut jäsenmaksun!!?

Main Menu

Projekti : MASA B2600 ECU :)

Aloittaja dobe, 27.04.10 - klo:15:53

« edellinen - seuraava »

dobe

Todennäköisesti tästä aiheesta on osallisille sanottu jo ihan tarpeeksi. Noh itse kun en omista tuollaista polttoaineella käyvää kulkinetta, niin joutunee tekeen tälläisiä hieman erillaisia projekteja. Mitään takeita ei ole kyllä tämänkään projektin suhteen, mutta koska viikonloppuna tuli luvattua ainakin yrittää, niin yritetään enää kun ei taida olla mitään hävittävää ja ainakaan en tilannetta pahemmaksi voi saada :)

Eli siis lyhyesti, työn alla Mazda B2600 Engine Control Unitti , tarkempi malli taitanee olla G612 18 881, jolle renkaiden paremman pyörimisen takaavassa operaatiossa käynyt pikkuinen vahinko, eli saanut hieman lekaa.

Projektin alkutilanne oli odotettua parempi.

Alkuperäisen kuvauksen perusteella sain sellaisen kuvan, että kyseinen ECU, olisi ihan oikeasti tuusan palasina, mutta kuinkas ollakkaan olin enemmän kuin positiivisesti yllättynyt, suurimmat viat lähinnä vain "kosmeettisia" :)
- Vain yksi kulma piirilevystä irti
- Ecu:n tuleva liitin vain noin 10mm sivussa
- Piirilevyltä hukassa / irti vajaa 10 kompinenttia, joista vain murtoosa on pintaliitosmallisia ( helvetin pieniä)
- Vain muutama poikkipalanut veto piirlevyllä

Tällä hetkellä tilanne kutakuinkin sellainen, että itse piirilevy on kutakuinkin parsittu kasaan. Poikki palaneet vetojen yli vedetty jumppilangat, jotta saadaan signaalit kulkemaan perille. Mahdollisesti rikkinäisiä osia mittailtu ja etsitty mistä löytyisi vastaavan oloisia.

Tällä hetkellä hukassa / Rikki
C1 : Kondensaattori (pintaliitos) arvo hukassa
D101 : Diodi (MO Z D4) (palanut)
D102 : Diodi (MO Z D4) (hukassa)
D105 : Zener Diodi (PZ628 03B) (palanut)
C27 : Kondensaattori (pintaliitos) hukassa

Alkutilanteesta, ei ole kuvaa kun ei jostain syystä tajunnut kaivaa tuota puhelinta esiin, oletti saavan ihan painokelvottomia kuvia, mutta kyllä noista nyt kutakuinkin selvää saa.

dobe

Komeasti tää projekti jäissä, tai no jäissä ja jäissä. Kun ei onnistu niin ei onnistu. Jokusta eccua tässä nyt pyöritellyt käsissään, mutta kun osat ei käy keskenään niin ei käy keskenään. Mahdollisesti tuo piirikortissakin viel jotain sanomista.

Noh josko tää tästä.